"Yokyer"



Kitabın Adı: Yokyer
Orijinal Adı: Neverwhere
Yazarı: Neil Gaiman
Çeviren: Evrim Öncül
Yayınevi: İthaki Yayınları
Türü: Fantastik Macera, Gizem
Sayfa Sayısı: 371
Satın Al: Arkadaş || D&R

Tanıtım Bülteni / Arka Kapak:
Genç ve iyi kalpli Richard Mayhew’un sıradan hayatı, bir kaldırımda karşısına çıkan yaralı genç kızın hayatını kurtarmasıyla sonsuza dek değişir. Bu iyilik Richard’ı var olduğunu hayal bile etmediği bir dünyayla –şehrin altındaki terk edilmiş Metro istasyonları ve kanalizasyonlarda gelişmiş karanlık bir yaşamla- tanıştırır. O, yarıklardan düşen insanların yaşadığı ve Aşağıtaraf’ın bir parçasıdır artık… ve eğer bildiği dünyaya dönmek istiyorsa, gölgelerin ve karanlığın, canavarların ve azizlerin, katillerin ve meleklerin şehrinde yaşamayı öğrenmek zorundadır…

Yorum

Yine bir Neil Gaiman kitabından herkese merhabalar,
Bu kitapla birlikte hem elimde okumayı bekleyenler arasındaki İthaki kitapları hem de, Neil Gaiman kitapları bitmiş oluyor. Aslında bu kitap hakkında iyi yorumlar yazmak isterdim, belki bir çoğunuz bana kızacak, ama ben biraz sıkıldım açıkçası. Bu kitap beni boğdu. Şöyle ki, kitapta içi içe geçmiş o kadar çok karakter vardı ki, kim kimdir, nereden çıktı hiç anlamıyorsunuz. Bunun da en büyük nedeni Gaiman’ın karakterleri bölüm bölüm sokmak yerine, her paragrafta bir karakterin hikayesini anlatması (Yalnız karakterler başka yerde, geçmişi hatırlamıyor, karışmasın yani.) ve hikayeyi filmleştirme çabası diyebiliriz. Bu arada bazı sorularda havada kaldı yine bir Neil Gaiman klasiği olduğu üzere ki, böylelikle 'Yazarımız devamını mı yazmayı düşünüyor?' diye de düşünmeden edemedim. Size kısaca şunu söyleyebilirim ki, bu kitabı uzun vadede okuyun, yani bir-iki gün içerisinde bitirmeye çalışmayın. Konusuna gelirsek eğer, Richard’ın normal bir işi, nişanlısı, güzel bir evi ve hayatı  vardır, ama bir gün kaldırımda kanlar içindeki Door ile karşılaşıp ona yardım etmek ister. Bu arada yanında olan nişanlısı Jessica, o gün patronu ve nişanlısıyla bir yemek buluşması ayarladığı için buna nişanı atmak pahasına karşı çıkar ve ikili o gün nişanlarını atarak ayrılır. Bu arada Richard, Door’u evine götürüp pansuman eder ve ona aradığı adamı bulmasında da yardım eder. O gün Door, teşekkür ederek ve özür dileyerek ortadan adamla birlikte kaybolur. Daha sonra ki gün, kimse Richard’ı görmemeye başlar. Richard Londra’da bir görünmez gibidir çünkü, o artık yer altında Aşağıtaraf denilen yere aittir. Şimdi tekrar eski günlerine dönmek için Door’u bulmalı ve bir maceraya atılmalıdır. Hem de ne macera! –Devler, cüceler, cinler, yılanlar, sıçanlar, melekler, avcılar ve daha niceleri bu kitapta.

Kısa da bir alıntı
“İyi bir yer ve hoş bir şehirdi, ama her iyi yer için ödenmesi gereken bir bedel ve her iyi yerin ödemesi gereken bir bedel vardır.” (Sayfa:18)

 Puanlama:


2 yorum:

  1. Yorumunuza aynen katılıyorum, ben de okurken biraz sıkılmistim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynı fikirde olmamız hoşuma gitti. Okurlardan olumsuz yorumlar alacağım diye endişedeydim...

      Sil

Kopyala-Yapıştır yaparak İfade bırakabilirsiniz!
😂😉😊😋😍😘😗😙😚🙂🤗😇🤓🤔😐😑😶🙄😏😯🤐😮😥😣😒😓😔😕🙃😟😞😖🙁😢😭😦😰😳😵😡😠